Szmery sercowe. Co to takiego i czy należy się ich obawiać?

Przy każdej wizycie, nawet podczas rutynowych zabiegów, dokładnie osłuchujemy pacjenta.
Szmery sercowe u psa co to szmery serca u psa szmery serca u kota weterynarz wrocław

Szmery sercowe. Co to takiego i czy należy się ich obawiać?

Bardzo często okazuje się, że wysłuchujemy szmer sercowy. Ten post pokrótce wytłumaczy co to takiego i czy szmeru należy się obawiać.
Szmeru zdecydowanie nie należy bagatelizować. Zawsze warto sprawdzać z czym może być związany, jednak nie zawsze musi oznaczać coś złego. Szmer niewinny, na przykład, może wystąpić w pierwszych miesiącach życia szczenięcia i zanika samoistnie, gdy szczenię osiągnie określony wiek. Ze szmerem możemy mieć też do czynienia u pacjenta z gorączką czy odwodnieniem i nie ma on znaczenia klinicznego. Poza tymi sytuacjami, u psów obecność szmeru sercowego odzwierciedla nieprawidłowy przepływ krwi przez jamy serca, zastawki, główne naczynia wychodzące lub wchodzące do serca.
U kotów, natomiast sytuacja staje się bardziej skomplikowana. Badania dowodzą, że 50% kotów ze szmerem serca jest zdrowych a szmer u nich jest wynikiem stresu, natomiast 50% ma zaburzenia kardiologiczne. Należy tez pamiętać, że zawsze pierwsze stadia choroby serca przebiegają bezobjawowo, a czasem jedyną nieprawidłowością jest właśnie szmer, który możemy wysłuchać podczas wizyty w gabinecie.
Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki warto zwracać uwagę na osłuchiwanie zwierząt w gabinetach weterynaryjnych oraz profilaktyczne badania kardiologiczne.
W celu umówienia się na konsultację kardiologiczną zapraszamy do kontaktu z recepcją naszego Centrum Weterynarii.

Czy ten artykuł okazał się dla Ciebie interesujący? Daj nam znać w komentarzach. Pamiętaj, jeśli szukasz lekarza weterynarii we Wrocławiu zarezerwuj wizytę u nas.